Wartość artykułów AGD i elektroniki w Polsce stale rośnie. Jeśli działasz na rynku elektroniki i sprzętów AGD, z pewnością zależy Ci na pozytywnym wizerunku i zwiększeniu liczby odbiorców. Z pomocą przychodzi Internet i działania marketingowe. Sprawdź, jak zbudować lub poprawić wizerunek firmy w sieci, dzięki naszemu poradnikowi!
Od czego zacząć, aby zyskać pozytywny wizerunek w sieci?
Branża elektroniki i AGD powinna być promowana w Internecie. Pozytywny wizerunek firmy to podstawa działania w sieci. Warunkiem jest firmowa strona internetowa. W tym przypadku każdy szczegół ma znaczenie. Poniżej przedstawiamy aspekty, które pozwolą Ci zbudować pozytywny wizerunek Twojej firmy w zakresie elektroniki i AGD w sieci.
Wizerunek firmy a strona WWW
Wizerunek firmy w Internecie najprościej jest zbudować dzięki firmowej stronie internetowej. Do jej najważniejszych zadań zalicza się:
tworzenie dobrego wizerunku w sieci,
dotarcie do nowych kontaktów – przedstawienie oferty AGD i elektroniki większej liczbie osób,
wizytówka działalności.
Firmowa strona musi sprawnie działać, a informacje powinny być stale aktualizowanie. Podobnie oferta czy nowości.
Kształtowanie wizerunku firmy – firmowy blog
Kształtowanie wizerunku firmy to także content marketing. Jeśli zatem Twoja firma oferuje produkty AGD czy elektronikę, pomyśl o firmowym blogu. Zaoszczędź czasu i zleć publikację artykułów poradnikowych copywriterom. Dzięki nim Twoja strona WWW będzie odpowiednio wypozycjonowana. Wpływają na to dobrane do tekstów słowa kluczowe. Słowa kluczowe mogą być sprzedażowe lub związane z wizerunkiem firmy w sieci – w tym przypadku brandowe i łączone. Są to przykładowo nazwa firmy i opinie czy komentarze albo recenzje.
Publikacje na blogu pozwolą Ci zostać ekspertem w zakresie elektroniki i AGD. Dzięki nim podzielisz się wiedzą. Bądź przy tym na bieżąco z nowościami w branży. Możliwe jest także udostępnianie treści na Social Media, forach czy zwykłych blogach. W ten sposób otrzymasz darmową i wiarygodną reklamę.
Media społecznościowe i Google Ads
Kreowanie marki firmy warto poszerzyć o obecność na kanałach społecznościowych. W ten sposób dotrzesz ze swoimi artykułami AGD i elektroniką do szerokiego kręgu odbiorców. Jest to szczególnie ważne w przypadku sporej konkurencji. Dlatego zdecyduj się na konto w Social Media na:
Facebooku,
Twitterze,
Instagramie,
YouTube.
Kampanie Google Ads także się przydadzą. Opłaca się wykorzystywać w nich potencjał sprzedażowy.
Wizerunek firmy a bezpieczne zakupy online
Elektronika i AGD to produkty, które mogą być drogie. Dlatego tak ważne jest zapewnienie odbiorcom bezpieczeństwa podczas przeprowadzania zakupów online. W tym celu zdecyduj się na protokół HTTPS czy certyfikat SSL. Poza tym kluczowe są:
regulamin,
kontakt z Twoją firmą,
bezpieczny system płatności.
Opcja płatności przy odbiorze czy odbiór w punkcie stacjonarnym sklepu również powinna być dostępna.
Wizerunek firmy w Internecie – a UI, UX, RWD
Wizerunek firmy w sieci poprawią takie aspekty jak:
proste menu,
intuicyjny interfejs,
przyciski Call-To-Action,
podział na kategorie.
UX, czyli User Experience to ogólne doświadczenie użytkownika. Obejmuje interakcję z serwisem czy układ informacji. Dzięki badaniom zachowań internautów możliwe jest zapewnienie im jak najlepszego i intuicyjnego poruszania się po serwisie. Z kolei UI to User Interface. Wdraża się w tym celu UX.
Jak można przeczytać w raporcie Gemius, większość użytkowników sieci (75%) do jej przeglądania wykorzystuje smartfony. Z myślą o nich warto zdecydować się na RWD – mobilną wersję strony WWW. Responsywna strona internetowa pokazuje treści, które są dopasowane do różnych ekranów.