Strona główna
Jakie są korzyści z posiadania e-sklepu dla branży gastronomiczno-spożywczej? Sprawdzamy!

04.05.2023

Jakie są korzyści z posiadania e-sklepu dla branży gastronomiczno-spożywczej? Sprawdzamy!

Jakie są korzyści z posiadania e-sklepu dla branży gastronomiczno-spożywczej? Sprawdzamy!

Rynek e-commerce w Polsce nabiera tempa. Nie omija także branży spożywczej i gastronomicznej. Coraz więcej artykułów spożywczych można znaleźć i kupić w sieci. Dlatego dowiedz się, dlaczego internauci decydują się na zakupy spożywcze online. Jakie są zalety prowadzenia e-sklepu w branży gastronomiczno-spożywczej? Sprawdzamy!

Czym właściwie jest e-commerce?

E-commerce to pojęcie, które oznacza e-handel. Do prowadzenia biznesu używa się środków elektronicznych, a szczególnie Internetu. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce” Gemius, aż 77% internautów w Polsce dokonało kiedyś zakupów online. E-commerce obejmuje także promowanie produktów spożywczych.

Zalety obecności w branży e-commerce

Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, 45% internautów kupuje online artykuły spożywcze. Jednak e-commerce w Polsce wciąż się rozwija. Zastanawiasz się nad e-sklepem? Oto główne powody, dla których powinieneś się zastanowić nad jego założeniem:

  • dostępność bez ograniczeń – godziny otwarcia w sklepie stacjonarnym, w e-sklepie nie mają znaczenia. Klienci mogą szybko i wygodnie dokonać zakupów bez kolejek i w domu. Mogą tego dokonać przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, co zwiększa Twoje zyski,

  • większy dostęp do potencjalnych klientów – dzięki branży e-commerce masz dostęp do klientów z każdego regionu czy zakątku świata,

  • niskie koszty rozpoczęcia działalności – nie będzie Ci potrzebny wynajęty lokal, wiele pracowników czy magazyn. Możesz się zdecydować na opcję dropshippingu.

Dzięki e-sklepowi spożywczemu internauci mają dostęp do Twojej różnorodnej oferty. Często są to artykuły spożywcze trudno dostępne. Poza tym liczba danych produktów w sklepie online jest większa niż stacjonarnie. W dodatku internauci mogą sprawdzić opinie na temat nowych produktów.

Promocja sklepu internetowego – kanały

Poza samym założeniem sklepu internetowego należy zadbać o jego promocję i reklamę. Ponieważ e-commerce jako rynek wciąż się rozwija, wciąż pojawiają się nowe opcje. Tak dzieje się z kanałami komunikacji. Do dających największe efekty kanałów promocji można wskazać:

  • SEO – działania,

  • reklama,

  • media społecznościowe.

Dlatego dobrze, abyś opracował plan biznesowy. Określ cele dla Twojego e-sklepu i budżet na promocję. Dostępne narzędzia w sieci pomogą Ci zmierzyć postępy widoczności. Konto biznesowe na Facebooku czy Instagramie wymaga uruchomienia analityki. Czego jeszcze będziesz potrzebować? Czasu i cierpliwości!

Sklepy e-commerce a SEO

SEO strony sklepu WWW powinno się wiązać z:

  • przejrzystą strukturą – pod względem podkategorii i kategorii,

  • stosowaniem słów kluczowych – zarówno w nagłówkach, jak i metadanych,

  • blogiem firmowym – z regularnie publikowanymi artykułami. Powinny dotyczyć Twojej oferty i linkować do artykułów spożywczych w sklepie internetowym,

  • nie kopiowaniem opisów producenta – twórz oryginalne treści,

  • dbaniem o linkowanie – szczególnie o linki zewnętrzne. Sprawdzą się publikacje w mediach społecznościowych.

Załóż sklep internetowy – co powinien zawierać?

Załóż sklep internetowy, ale najpierw przypatrz się rynkowi i poznaj potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Odpowiedz w tym celu na poniższe pytania:

  1. co chcesz sprzedawać?

  2. kto jest zainteresowany artykułami spożywczymi?

  3. jak się wyróżnisz e-sklepem wśród konkurencji?

Zastanów się przede wszystkim nad potrzebami potencjalnych klientów. Dopiero potem ustal budżet.