Rynek e-commerce w Polsce nabiera tempa. Nie omija także branży spożywczej i gastronomicznej. Coraz więcej artykułów spożywczych można znaleźć i kupić w sieci. Dlatego dowiedz się, dlaczego internauci decydują się na zakupy spożywcze online. Jakie są zalety prowadzenia e-sklepu w branży gastronomiczno-spożywczej? Sprawdzamy!
Czym właściwie jest e-commerce?
E-commerce to pojęcie, które oznacza e-handel. Do prowadzenia biznesu używa się środków elektronicznych, a szczególnie Internetu. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce” Gemius, aż 77% internautów w Polsce dokonało kiedyś zakupów online. E-commerce obejmuje także promowanie produktów spożywczych.
Zalety obecności w branży e-commerce
Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, 45% internautów kupuje online artykuły spożywcze. Jednak e-commerce w Polsce wciąż się rozwija. Zastanawiasz się nad e-sklepem? Oto główne powody, dla których powinieneś się zastanowić nad jego założeniem:
dostępność bez ograniczeń – godziny otwarcia w sklepie stacjonarnym, w e-sklepie nie mają znaczenia. Klienci mogą szybko i wygodnie dokonać zakupów bez kolejek i w domu. Mogą tego dokonać przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, co zwiększa Twoje zyski,
większy dostęp do potencjalnych klientów – dzięki branży e-commerce masz dostęp do klientów z każdego regionu czy zakątku świata,
niskie koszty rozpoczęcia działalności – nie będzie Ci potrzebny wynajęty lokal, wiele pracowników czy magazyn. Możesz się zdecydować na opcję dropshippingu.
Dzięki e-sklepowi spożywczemu internauci mają dostęp do Twojej różnorodnej oferty. Często są to artykuły spożywcze trudno dostępne. Poza tym liczba danych produktów w sklepie online jest większa niż stacjonarnie. W dodatku internauci mogą sprawdzić opinie na temat nowych produktów.
Promocja sklepu internetowego – kanały
Poza samym założeniem sklepu internetowego należy zadbać o jego promocję i reklamę. Ponieważ e-commerce jako rynek wciąż się rozwija, wciąż pojawiają się nowe opcje. Tak dzieje się z kanałami komunikacji. Do dających największe efekty kanałów promocji można wskazać:
SEO – działania,
reklama,
media społecznościowe.
Dlatego dobrze, abyś opracował plan biznesowy. Określ cele dla Twojego e-sklepu i budżet na promocję. Dostępne narzędzia w sieci pomogą Ci zmierzyć postępy widoczności. Konto biznesowe na Facebooku czy Instagramie wymaga uruchomienia analityki. Czego jeszcze będziesz potrzebować? Czasu i cierpliwości!
Sklepy e-commerce a SEO
SEO strony sklepu WWW powinno się wiązać z:
przejrzystą strukturą – pod względem podkategorii i kategorii,
stosowaniem słów kluczowych – zarówno w nagłówkach, jak i metadanych,
blogiem firmowym – z regularnie publikowanymi artykułami. Powinny dotyczyć Twojej oferty i linkować do artykułów spożywczych w sklepie internetowym,
nie kopiowaniem opisów producenta – twórz oryginalne treści,
dbaniem o linkowanie – szczególnie o linki zewnętrzne. Sprawdzą się publikacje w mediach społecznościowych.
Załóż sklep internetowy – co powinien zawierać?
Załóż sklep internetowy, ale najpierw przypatrz się rynkowi i poznaj potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Odpowiedz w tym celu na poniższe pytania:
co chcesz sprzedawać?
kto jest zainteresowany artykułami spożywczymi?
jak się wyróżnisz e-sklepem wśród konkurencji?
Zastanów się przede wszystkim nad potrzebami potencjalnych klientów. Dopiero potem ustal budżet.