Pozycjonowanie lokalne, a więc SEO ma na celu otrzymanie jak najlepszej widoczności strony WWW na zapytania. Są one związane z danym miastem czy regionem. Dlatego, jeśli prowadzisz firmę oferującą uprawę lub hodowlę i chcesz się skupić na klientach z najbliższej okolicy, przeczytaj nasz artykuł. Zdobądź informacje o pozycjonowaniu i poszerz swoją wiedzę.
Pozycjonowanie lokalne
Budowanie wizerunku firmy oparte jest na wyszukiwaniu lokalnym i zapytaniom odnośnie do usług, które przeprowadza się:
w mieście,
w dzielnicy,
w regionie.
Działasz w branży uprawy i hodowli? Sprawdź słowa kluczowe i wyniki w SERP.
Na czym opiera się algorytm lokalnego SEO?
Algorytm marketingu lokalnego opiera się na czynnikach rankingowych takich jak:
Google Moja Firma – wizytówka Google. Informacje powinny być uzupełnione i aktualne. Dołącz zdjęcia. Dzięki tej opcji możesz śledzić opinie klientów i odpowiadać na ich pytania,
linkowanie zewnętrzne – odnośniki powinny pochodzić z lokalnych stron WWW. Istotne jest, aby tematyka była podobna,
optymalizacja on-page – optymalizacja metadanych, nagłówków H1-H6 czy słów kluczowych,
recenzje i opinie – możliwość dodawania ocen przez internautów,
wzmianki w katalogach NAP – zwiększenie widoczności i poprawa wizerunku w sieci.
Poza tym ważne są sygnały behawioralne, personalizacja czy sygnały z mediów społecznościowych.
Linkbuilding a lokalne pozycjonowanie
Pozyskiwanie linków dla lokalnych biznesów jest inne od linkbuildingu dla działających w większym zakresie serwisów. Zdobywa się bowiem odnośniki dla działalności, która jest ograniczona do danej lokalizacji. Istotne jest dobranie lokalne serwisów. Zazwyczaj lokalne witryny czy nośniki otrzymywanych linków w tej formie mają niższą wartość parametrów. Jest tak, gdyż do tego rodzaju portali prowadzi mniej zewnętrznych odnośników. Nie mają one rozbudowanej struktury. Inaczej niż ogólnokrajowe. Przy działaniu lokalnym związane są z dużą skutecznością. Prowadzisz regionalny biznes? Zdecyduj się na linki nofollow! Jest to tańsze i prostsze rozwiązanie.
Jakie są korzyści z lokalnego SEO?
Dzięki wprowadzeniu lokalnego SEO zwiększysz widoczność strony WWW w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Internauci łatwiej znajdą Twoją firmę w Internecie, a potem ją odwiedzą. Po zapoznaniu się z informacjami, a więc usługami czy historią działalności, podejmie decyzję, czy chce skorzystać z Twojej oferty. Nie tylko zwiększa się ruch organiczny, ale też konwersja. Najczęściej dzieje się tak, gdy równocześnie realizuje się UX, a więc User Experience. Połączenie tego z SEO nazywa się SXO. Wtedy dochodzi do optymalizacji konwersji. Do konwersji zalicza się:
wypełnienie formularza kontaktowego,
przeprowadzenie połączenia telefonicznego,
wysłanie e-maila,
zostawienie danych kontaktowych.
Pozycjonowanie stron – co jeszcze warto zrobić?
Pozycjonowanie stron internetowych to także dane lokalizacje. Działasz w różnych miastach? Zleć stworzenie dedykowanych landing pages, a więc podstron dla konkretnej lokalizacji. Uważaj jednak, aby nie doszło do duplikacji treści. Poza tym warto wprowadzić znaczniki Schema.org. Oznacza to:
nazwę firmy,
adres fizyczny,
współrzędne geograficzne biznesu,
oddział firmy,
godziny otwarcia.
Lokalne SEO to propozycja dla firm, które działają w branży upraw i hodowli.