Strona główna
SEO lokalne a usługi uprawy i hodowli – najważniejsze informacje!

04.05.2023

SEO lokalne a usługi uprawy i hodowli – najważniejsze informacje!

SEO lokalne a usługi uprawy i hodowli – najważniejsze informacje!

Pozycjonowanie lokalne, a więc SEO ma na celu otrzymanie jak najlepszej widoczności strony WWW na zapytania. Są one związane z danym miastem czy regionem. Dlatego, jeśli prowadzisz firmę oferującą uprawę lub hodowlę i chcesz się skupić na klientach z najbliższej okolicy, przeczytaj nasz artykuł. Zdobądź informacje o pozycjonowaniu i poszerz swoją wiedzę.

Pozycjonowanie lokalne

Budowanie wizerunku firmy oparte jest na wyszukiwaniu lokalnym i zapytaniom odnośnie do usług, które przeprowadza się:

w mieście,

w dzielnicy,

w regionie.

Działasz w branży uprawy i hodowli? Sprawdź słowa kluczowe i wyniki w SERP.

Na czym opiera się algorytm lokalnego SEO?

Algorytm marketingu lokalnego opiera się na czynnikach rankingowych takich jak:

  • Google Moja Firma – wizytówka Google. Informacje powinny być uzupełnione i aktualne. Dołącz zdjęcia. Dzięki tej opcji możesz śledzić opinie klientów i odpowiadać na ich pytania,

  • linkowanie zewnętrzne – odnośniki powinny pochodzić z lokalnych stron WWW. Istotne jest, aby tematyka była podobna,

  • optymalizacja on-page – optymalizacja metadanych, nagłówków H1-H6 czy słów kluczowych,

  • recenzje i opinie – możliwość dodawania ocen przez internautów,

  • wzmianki w katalogach NAP – zwiększenie widoczności i poprawa wizerunku w sieci.

Poza tym ważne są sygnały behawioralne, personalizacja czy sygnały z mediów społecznościowych.

Linkbuilding a lokalne pozycjonowanie

Pozyskiwanie linków dla lokalnych biznesów jest inne od linkbuildingu dla działających w większym zakresie serwisów. Zdobywa się bowiem odnośniki dla działalności, która jest ograniczona do danej lokalizacji. Istotne jest dobranie lokalne serwisów. Zazwyczaj lokalne witryny czy nośniki otrzymywanych linków w tej formie mają niższą wartość parametrów. Jest tak, gdyż do tego rodzaju portali prowadzi mniej zewnętrznych odnośników. Nie mają one rozbudowanej struktury. Inaczej niż ogólnokrajowe. Przy działaniu lokalnym związane są z dużą skutecznością. Prowadzisz regionalny biznes? Zdecyduj się na linki nofollow! Jest to tańsze i prostsze rozwiązanie.

Jakie są korzyści z lokalnego SEO?

Dzięki wprowadzeniu lokalnego SEO zwiększysz widoczność strony WWW w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Internauci łatwiej znajdą Twoją firmę w Internecie, a potem ją odwiedzą. Po zapoznaniu się z informacjami, a więc usługami czy historią działalności, podejmie decyzję, czy chce skorzystać z Twojej oferty. Nie tylko zwiększa się ruch organiczny, ale też konwersja. Najczęściej dzieje się tak, gdy równocześnie realizuje się UX, a więc User Experience. Połączenie tego z SEO nazywa się SXO. Wtedy dochodzi do optymalizacji konwersji. Do konwersji zalicza się:

  • wypełnienie formularza kontaktowego,

  • przeprowadzenie połączenia telefonicznego,

  • wysłanie e-maila,

  • zostawienie danych kontaktowych.

Pozycjonowanie stron – co jeszcze warto zrobić?

Pozycjonowanie stron internetowych to także dane lokalizacje. Działasz w różnych miastach? Zleć stworzenie dedykowanych landing pages, a więc podstron dla konkretnej lokalizacji. Uważaj jednak, aby nie doszło do duplikacji treści. Poza tym warto wprowadzić znaczniki Schema.org. Oznacza to:

  • nazwę firmy,

  • adres fizyczny,

  • współrzędne geograficzne biznesu,

  • oddział firmy,

  • godziny otwarcia.

Lokalne SEO to propozycja dla firm, które działają w branży upraw i hodowli.